úterý 23. srpna 2022

Návrh nového usnesení o řízení služebních motorových vozidel PČR

Užívání služebních dopravních prostředků v Policii České republiky je upraveno,nařízením Ministerstva vnitra č. 33/2011, kterým se upravují zásady výkonu příslušnosti hospodaření a nakládání s automobilním majetkem a jeho užívání.
Nicméně chtěl bych dát tímto článkem ministerstvu podnět a věřím, že se toho někdo brzy chytí, protože to je poměrně podstatné i pro další fungování Policie. Mnou navrhované usnesení se bude jmenovat Vigilum currus agit feliciter. Toto pojmenování zdůvodním, zejména si řekneme čím se ono usnesení bude zabývat.
Přesné znění onoho návrhu usnesení tedy zní takto: Policie ČR musí dbát bezpečnosti provozu. Všichni příslušníci Policie České republiky, kteří jsou řidiči služebních motorových vozidel, jsou povinni v rámci získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení těchto vozidel podrobit se výcviku, periodickému školení a případně speciálnímu tréninku ke zvýšení praktické dovednosti při mezních a krizových situacích provozu vozidel. Školení je součástí služební přípravy a je podmínkou pro získání a držení povolení k řízení služebních motorových vozidel ve vymezeném rozsahu (dále jen „povolení“). Provádí se v resortních autoškolách v rozsahu 16 hodin pro žadatele o povolení a 8 hodin každoročně pro držitele povolení. Součástí školení pro žadatele o povolení je prověrka řidičských schopností a dovedností v praktické jízdě. Policie České republiky se tímto vzdává veškerých práv školit nadále jakýmkoli způsobem ostatní řidiče o bezpečnosti provozu.
Jediným člověkem, který má nadále povoleno jezdit i na červenou bez zapnutých výstražných znamení je pan nadstrážmistr Tomáš Veselý z OOP Brno - Sever.

Žádné komentáře:

Okomentovat